Import kontaktů do webmailu

Do webmailu je možné importovat kontakty z poštovních klientů.


Import ze souboru
  • Import lze provést ze tří typů souborů: CSV, LDIF, vCard
1. CSV
  • Exportovat do CSV se použije u klientů Outlook, Outlook Express a Windows Mail. Přihlaste se do emailového klienta a obvyklým způsobem proveďte export dat příslušného adresáře. Použijte formát "CSV - Hodnoty oddělené čárkami (Windows)" pro Outlook a Windows Mail nebo "Textový soubor (hodnoty oddělené středníkem)" pro Outlook Express.
    • Při exportu kontaktů z Outlooku použijete všechna pole (tlačítko Připojit vlastní pole --> Výchozí připojení) pro Outlook. U Outlooku Express a Windows Mail pak vyberte pro export všechna pole. Pokud toto neučiníte, nemusí při importu dojít k namapování všech polí Outlooku s příslušnými poli webmailu
 export OE - mapovani poli
Outlook Express / Windows Mail
 export MSO - mapovani poli
MS Outlook

  • Přihlaste se do webmailu a přejděte do adresáře.
  • Použijte tlačítko Importovat/Exportovat a z rozbalovacího menu vyberte Importovat adresář CSV. Dále postupujte podle pokynů uvedených na stránce importu (pokračujte krokem 4)
  • Vyberte znakovou sadu CSV souboru
    • pro Outlook a Outlook Express je potřeba z rozbalovací nabídky vybrat položku Středoevropské jazyky (Windows)
    • pro Windows Mail ponechte výchozí  Unicode (utf-8)
  • Po kliknutí na tlačítko Importovat dojde k otevření dialogového okna pro výběr souboru - zvolte soubor, který jste uložili na likální disk při exportu.
  • V následujícím kroku dojde k zobrazení namapovaných polí adresáře.
    • pokud jsou na stránce názvy polí s poškozenou diakritikou a nedošlo k namapování (zobrazují se hodnoty "nebylo zvoleno"), přerušte import a ujistěte se, že jste pro příslušného klienta nastavili správnou znakovou sadu
      volba spatne diakritiky pri importu CSV
    • pokud jsou znaky s diakritikou v pořádku, ale nedošlo k namapování (zobrazují se hodnoty "nebylo zvoleno"), ověřte zda jste z poštovního klienta exportovali všechny pole (viz. obrázky výše)
  • Import zahájíte tlačítkem Provést import. V rozbalovací nabídce vyberte VŽDY kódování Unicode (utf-8) (ve webmailu jsou kontakty ukládány v kódování UTF-8)

2. LDIF
  • Do tohoto formátu lze provést export u poštovního klienta Thunderbird
  • Přihlaste se do webmailu a přejděte do adresáře.
  • Použijte tlačítko Importovat/Exportovat a z rozbalovacího menu vyberte Importovat adresář LDIF. Dále postupujte podle pokynů uvedených na stránce importu.
    • Jako znakovou sadu LDIF souboru ponechte výchozí pro Unicode (utf-8)

3. vCard
  • Vizitka vCard obsahuje pouze jeden kontakt. 
  • Přihlaste se do webmailu a přejděte do adresáře.
  • Použijte tlačítko Importovat/Exportovat a z rozbalovacího menu vyberte Importovat vCard. Dále postupujte podle pokynů uvedených na stránce importu.