V rozhraní webmailu lze nastavit filtry, které zajistí zpracování příchozí pošty, aniž by bylo nutné přihlášení.
V levém menu
Volby klikněte na položku
Filtry.
1. Vytvoření nového filtru
- pro přidání nového filtru klikněte na tlačítko Nový filtr
- vyplňte název filtru
- určete, zda bude filtr po uložení aktivní
- Když - definujte vhodnou podmínku
- vyberte pole emailu, ve kterém se má vyhledávat - Od, Komu, Kopie, Předmět, Tělo zprávy
- vyberte porovnávací kritérium, které určuje, jak bude zacházeno s hledanou hodnotou - Obsahuje, Je stejné jako, Začíná na, Končí na, Je přesně rovno, Neobsahuje
(při volbě polí pro emailovou adresu (Od, Komu, Kopie) jsou dostupná pouze kritéria Obsahuje a Neobsahuje)
- zadejte hodnotu, která má být zpracována - emailová adresa nebo libovolný text či číslo (pokud má text obsahovat diakritiku, přečtěte si prosím pokyny uvedené níže)
- Pak - zvolte akci, která má být provedena při splnění zadaných podmínek
- přesunout do - při splnění podmínek je email přesunut do vybrané složky
- smazat - při splnění podmínek je email smazán (není doručen do schránky)
- přeposlat na - na rozdíl od přeposílání lze takto
poslat pouze emaily, které splňují nastavené podmínky (při standardním
přeposílání jsou zpracovány všechny příchozí emaily)
- uložte filtr kliknutím na tlačítko Uložit
- Použití kritéria s diakritikou
- znaky s diakritikou nejsou ve zdroji emailu zobrazeny tak, jak je interpretuje poštovní klient (webmail)
- text předmětu emailu "Žádost o kontrolu" je v hlavičce kódován následujícím způsobem: "Subject: =?utf-8?Q?=C5=BD=C3=A1dost_o_kontrolu?="
- pro korektní filtrování je tedy nutné použít text získaný z
hlavičky příslušného emailu - hlavičku emailu zobrazíte ve webmailu
podle příspěvku znalostní báze Zobrazení hlavičky emailu
2. Změny parametrů filtru
a) priorita filtru
- filtry jsou zpracovávané v pořadí od prvního k poslednímu
- pokud chcete přesunout filtr v pořadí dolu, klikněte na zelenou šipku ukazující směrem dolu
- podobným způsobem přesunete filtr nahoru
b) úprava filtru
- klikněte levým tlačítkem myši na filtr který potřebujete upravit
- v editačním okně, které se zobrazí pod seznamem filtrů upravte požadované údaje
- uložte filtr kliknutím na tlačítko Uložit
c) aktivace / deaktivace filtru
- filtr jednoduše deaktivujete kliknutím na ikonu zeleného
zaškrtávátka nacházející se na začátku řádku filtru (ikona se změní na
červený křížek)
- filtr lze také aktivovat / deaktivovat v okně editace filtru (zobrazí se při kliknutí na filtr)
3. Smazání filtru
- filtr smažete kliknutím na ikonu koše
Nastavené filtry se nepoužijí v následujících případech
- v nastavení antispamu je použita volba . Tento stav je způsoben tím, že antispamový filtr je použit před uživatelskými filtry.
- na schránku je nastaveno přesměrování bez zanechání kopie na serveru (zpráva není do schránky doručena, nepoužijí se tedy ani filtry).
Upozornění:
pokud je nastaveno filtrování příchozích zpráv do složek, je po
přejmenování složky nutné upravit příslušný filtr. Stačí také
deaktivovat a poté opětovně aktivovat libovolný filtr.
Article ID: 3081, Created: January 27, 2012 at 11:07 AM, Modified: March 8, 2012 at 10:55 AM