Thunderbird a IMAP složky na serveru

Pokud chcete, aby Thunderbird (návod popisuje aktuální verzi 11.0.1) ukládal odeslané emaily do složky "Odeslaná pošta" na serveru a ne do počítače, ze kterého píšete, je třeba provést následující kroky:

1. Po přidání účtu IMAP se imap složky zobrazují pod Doručenou poštou.

IMAP složky

Je tedy třeba nejprve nastavit adresář na imap serveru.  V menu nástroje vyerte Nastavení účtu ...



V okně nastavení účtu vyberte v levém seznamu Nastavení serveru pod příslušným účtem a poté klikněte na tlačítko Rozšířené ...



V otevřeném okně zadejte do pole Adresář na IMAP serveru INBOX a klikněte na tlačítko OK.



Zavřete dialog Nastavení serveru. Pokud nyní obnovíte zobrazení účtu IMAP (sbalíte a rozbalíte tlačítkem minus a plus), zobrazí se složky Doručená pošta a další složky na stejné úrovni. Pokud se Vám nezobrazí všechny složky, které máte na serveru, nastavte si jejich odebírání. Klikněte pravým tlačítkem na název účtu v levém seznamu a z menu vyberte Správce odebírání ...



Tlačítkem Obnovit načtete seznam složek na IMAP serveru, zaškrtněte složky, které chcete zobrazovat v klientovi, klikněte na tlačítko Odebírat a klikněte na tlačítko OK.



V levém seznamu se zobrazí odebírané složky. Nyní můžete nastavit, aby se odesílané zprávy ukládaly do složky Sent Items, případně aby se koncepty zpráv ukládaly do složky Koncepty apod.
Opět v menu Nástroje vyberte Nastavení účtu ... a v otevřeném dialogu vyberte  v levém seznamu Kopie a složky pod příslušným IMAP účtem.



Zavřete okno Nastavení tlačítkem OK. Nyní můžete otestovat odeslání zprávy, která by se měla uložit do složky Sent Items na serveru.