Změna hesla emailové schránky

Pokud emailová schránka obsahuje slabé heslo, může útočník (spammer) velmi snadno zneužít účet k rozesílání nevyžádané pošty.

Slabé heslo
poznáte podle následujících parametrů
  • heslo je stejné jako uživatelské jméno nebo doména bez TLD (schránka info@mojedomena.cz má nastaveno heslo info nebo mojedomena)
  • je kratší než 8 znaků
  • je tvořeno jménem, příjmením, názvem firmy, slovy nacházejícími se ve slovnících...
  • heslo je posloupnost číslic nebo písmen  (např. 12345678, qwerty)
  • obsahuje pouze jeden znak (např. aaaaaaaa)

Postup změny hesla

1. Chcete-li změnit heslo pro více emailových účtů
  • Pro přihlášení do webmailu použijte účet postmaster. Vyberte v levém menu Administrace > Emailové účty. Jednotlivé účty pak můžete editovat pomocí ikony "tužky" ve sloupci Upravit.

2. Chcete-li změnit heslo pouze pro svůj emailový účet
  • Přihlaste se do webmailu ke svému účtu a přejděte v levém menu do sekce Volby > Heslo

Poznámka: nemáte-li k dispozici heslo k účtu postmaster, můžeme Vám jej zaslat na kontaktní mail.


Parametry nového hesla

Při zadávání Vám nového hesla důrazně doporučujeme použít silné heslo.

Při změně hesla je potřeba dodržet následující omezení
  • délka hesla musí být 8-16 znaků
  • heslo nesmí obsahovat znaky s diakritikou (např. ěščřžý... ĚŠČŘŽÝ...)
  • pro zvýšení složitosti lze použít následující znaky
    ! # $ & + ' , - .  ; < = > ? @ [  ^ _ `  | } ~

Při změně hesla ve webmailu nebo v Administraci emailových schránek musí heslo splňovat následující podmínky

  • Tyto prvky nemohou být použity v hesle a to jak samostatně, tak ani začínající nebo zakončené pouze jedním znakem (písmeno, číslo, symbol) nebo číselnou řadou či posloupností písmen abecedy:
    • uživatelské jméno,
    • název domény (nebo její část),
    • kombinace uživatelského jména a názvu domény (nebo jejich části). 
  • Heslo nemůže být dále tvořeno:
    • pouze opakováním jednoho znaku,
    • pouze číselnou řadou nebo posloupností písmen abecedy.

    Upozornění: po změně hesla je pro úspěšné odeslání emailů potřeba, abyste se odhlásili a opětovně přihlásili. V opačném případě se zobrazí chybová hláška "Chyba SMTP autentizace"